Część 3. Jak wstawać po cięciu cesarskim?

You are currently viewing Część 3. Jak wstawać po cięciu cesarskim?

Część 3. Jak wstawać po cięciu cesarskim?

Tak wiele kobiet doświadcza różnych emocji i fizycznych dolegliwości po cesarskim cięciu. Jest to operacja, która może być zarówno źródłem ogromnej radości z powodu przyjścia na świat dziecka, jak i powodem do pewnego niepokoju ze względu na ból i niepewność co do rekonwalescencji.

Blizna po cesarskim cięciu, chociaż symbolicznie reprezentuje cud narodzin dziecka, może być także źródłem dyskomfortu i niepokoju. Szwy, które ją zamykają, mogą sprawiać, że codzienne czynności stają się trudniejsze, a wstanie z łóżka, wydaje się nieosiągalnym celem.

Ale warto się przygotować. Warto zadbać o to, aby pooperacyjny okres był jak najbardziej komfortowy i bezpieczny dla zarówno dla matki, jak i dziecka.

Czy po cesarskim cięciu boli? Tak, niestety, ból jest nieunikniony. Jest to jednak ból, który można złagodzić odpowiednimi środkami farmakologicznymi w pierwszych dobach. Nie jest jednak wskazane przedłużania brania leków przeciwbólowych, gdyż mają one potencjał zaburzania gojenia się rany. Bardzo ważne jest dbanie o odpowiednią pozycję ciała podczas odpoczynku i wykonywania codziennych czynności. Warto zatem być przygotowaną na to, że rekonwalescencja po cięciu cesarskim będzie wymagała czasu i cierpliwości.

Najważniejsze jednak jest, aby pamiętać, że to wszystko, mimo trudności, prowadzi do jednego celu – zdrowego i szczęśliwego rodzicielstwa. Tak więc, choć po cesarskim cięciu mogą pojawić się ból, lęk i niepewność, warto również skupić się na radości związanej z nowym życiem i wsparciu, które można otrzymać od bliskich i personelu medycznego.

Przygotowałam dla Ciebie instrukcję dotycząca wstawania z pozycji leżącej. Chroni on Twój brzuch więc i ranę, przed nadmiernym ciśnieniem śródbrzusznym, pomaga minimalizować ból, zwiększa komfort wstawania.

Zatem – do dzieła:)

Ania Godula

Ania Godula Fizjoterapeutka uroginekologiczna Absolwentka wydziału fizjoterapii, na AWF-ie Wrocławskim